Content not available

The content you request is available in full for registered users only.

Please login for full access

Auto- en scooterluw
Auto- en scooterluw
D66 is voor een auto- en scooterluwe binnenstad door :
• Het verkeer over De Parade (voor de terrassen langs) opheffen en de straat gelijkvloers brengen met het trottoir. Hierdoor kunnen terrassen uitbreiden;
Thema
Stedelijke transformatie
Soorten innovaties
  • Gebouwde omgeving
  • Cultuur

D66 is voor een auto- en scooterluwe binnenstad door meer straten in de binnenstad aan te wijzen als autoluw gebied, een binnenstadsring met een maximum snelheid van 30 kilometer per uur in te stellen en toegangsbeperking van de binnenstad voor autoverkeer door uitbreiding van het selectief toegangssysteem:
• Het verkeer over De Parade (voor de terrassen langs) opheffen en de straat gelijkvloers brengen met het trottoir. Hierdoor kunnen terrassen uitbreiden;
• Het weren van scooters en brommers uit het voetgangersgebied;
• De binnenstadsring (30 kilometer) wordt geleidelijk ingevoerd;
21
• Ontwikkeling van het tweede permanente transferium aan de oostzijde van de binnenstad, nabij de Zuid-Willemsvaart.

Oorsprong van het idee
  • Initiatief van D66
Resultaten & Speerpunten
Bereikt in afgelopen periode
Icons made by Freepik from www.flaticon.com